Familien Bilets Hjemmeside

Tur til Colchester, oktober 2007

Da vi holdte vores 40 års fødselsdage i marts 2007 (Lars blev 40 år i juni 2006 og Tinna blev 40 år i februar 2008) fik vi et gavekort til DFDS Seeways fra Tinnas familie. Dette blev brugt på en sviptur over Nordsøen, hvor vi var af sted med Lars' mor og den ene lillebror.

Turen blev aftalt til at skulle foregå i slutningen af oktober 2007, da dagen oprendte hvor vi skulle af sted mødtes vi med de resterende på Vejle Banegård hvor efter vi tog toget til Esbjerg, hvor vi skulle sejle fra.

Efter at vi var kommet ombord på skibet og fundet vores kahyt skulle vi have vores aftensmad i mens vi sejlede fra Esbjerg og rundt om Fanø inden skibet kom ud i Nordsøen. Da vi have spist gik vi lidt rundt på skibet og efter nogle timer var det tid til at sove, dog så Lars noget TV inden han lagde sig til at sove.

Næste morgen efter en stille og rolig nat var det tid til at få morgenmad inden skibet sejlede indtil Harwich, Lars var oppe på dækket under hele indsejlingen for at fotografere den. Efter at skibet havde lagt til kaj var det tid til at gå i land og finde den bus som skulle transportere os til Colchester hvor vi havde 3 timer til at kigge på byen inden vi skulle retur til Harwich og skibet. Da vi var på vej ombord fandt Lars ud af at han have glemt sit boardingkort ombord, så han måtte en tur på salgskontoret og have lavet et nyt ellers kunne han ikke komme ombord igen.

Vel ombord var det tid til aftensmad imens skibet sejlede ud fra Harwich og ud i Nordsøen. Efter aftensmaden blev der igen brugt nogle timer på at gå rundt på skibet inden vi skulle sove for natten. Efter en god nats søvn, som igen var stille og rolig stod vi op til en meget smuk solopgang. Efter morgenmaden var det tid til at pakke og ellers nyde indsejlingen til Esbjerg.

Efter at vi var ankommet til Esbjerg gik turen til Banegården, hvor vi tog toget hjem til Vejle igen efter en god tur. Det er ikke sidste gang, at vi tager på en tur til England, men næste gang kunne det tænkes, at vi vil en tur hel indtil London, dette kræver jo så en overnatning eller 2 inden vi kan komme retur til Danmark.

Du kan finde billeder fra turen i vores fotoalbum.